18. november 2018

Segmentering af dine besøgende


I episode nummer 52 kiggede vi på, hvad en perfekt freebie er. Vi kiggede også på, hvordan du kan blive klogere på, hvad den skal bestå af. Og i episode 53 kiggede vi så på, hvordan du laver den perfekte freebie. 

I dag handler det om segmentering

Og hvorfor segmentering er guld værd i din virksomhed.

Sagen er, at vi super gerne vil sælge vores produkter.Det er jo i bund og grund derfor, vi har virksomhed, ikke? 

Og vi sagtens kan sælge, hvis vi vel at mærke kommer med salgsbudskabet på det rigtige tidspunkt. Det er her kæden mange gange ryger af.

8 ud af 10 hjemmesider er bygget op på formlen:

Goddag og velkommen! Vil du ikke købe mine produkter? Her kan du se, hvor fantastiske de er...

Det er sat lidt på spidsen, men hånden på hjertet - kan du genkende det?

Grunden er, at det er der, vi er mest hjemme som virksomhedsejere. Det er langt nemmere og mere trygt at tale om det, vi leverer.

Hvis vi til gengæld kunne hjælpe vores besøgende, så er det lettere at skræddersy det rigtige budskab. Så ved vi nemlig, hvornår det giver god mening at tale om vores produkter, og hvornår det er lidt for tidligt.

Det er derfor segmentering er så genialt.

Ideen er, at du enten placerer eller får dine besøgende til selv at placere sig der, hvor indholdet interesserer dem.

Hvad er fordelene ved segmentering:

Du får højere åbningsrater i dine e-mails. Lettere at sælge. Mere præcist budskab

  • Når du ikke segmenterer: Dit budskab er måske ikke relevant for alle
  • Måske har du flere målgrupper
  • Måske har de flere interesseområder
  • Måske har du forskellige aldre, geografiske områder, du sælger til?

Hvordan kan man segmentere?

Du kan segmenter på hjemmesiden ved at 1) lade folk selv vælge, hvad der er interesseret i eller 2) quizze dem.

Eller du kan segmentere i dine mails - for eksempel ved at lave forskellige freebies til forskellige interesser.

Men hvad siger du - har du fået blod på tanden om, hvordan du kan segmentere?

Hvis svaret er ja, så vid, at der ligger et komplet tema i Medlemsklubben Bliv en Online Haj om segmentering. Jeg viser dig ikke blot hvorfor, men du får også grundige videoer om, hvordan du griber det an inde i MailChimp.

Du bliver medlem af Medlemsklubben Bliv en Online Haj lige her.

Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Følg med i en ny serie på YouTube, hvor du får masser af tips til #livetsomselvstændig

#livetsomselvstændig serien på YouTube

I en ny serie på YouTube, giver jeg dig masser af gode tips om alt det, der fylder, når du er selvstændig. Vi kommer omkring prissætning, salg, hjemmesider og meget andet. Kig forbi og giv gerne lidt ❤️ til videoerne. Og husk også at abonnere, så du får besked, når jeg udgiver nye afsnit.

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med i episoden: Hvorfor segmentering er guld værd i din virksomhed:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>