Brug dine kunders indvendinger i din markedsføring

OH86: Brug dine kunders indvendinger til at skrive skarpere tekst

Din kunder har garanteret mange indvendinger mod at købe fra dig. Det skal du ikke tage personligt, men sådan er det bare.

De indvendinger kan du til gengæld sagtens arbejde med, så du kan bruge dem til at blive endnu skarpere til at kommunikere med dem

Hvad er indvendinger

Dine kunders indvendinger kan have mange forskellige ansigter. Der kan være tale om, at de er bange, der kan være tale om at de er usikre, eller at de ganske enkelt har misforstået det, du tilbyder. Det sidste er mere almindeligt, end man skulle tro.

Her er nogle af de typiske indvendinger, dine kunder har. Nogle af dem hører du, men flere af dem er kun noget, de tænker:

  • Jeg har ikke tid (lige nu)
  • Jeg har ikke råd
  • Jeg tror ikke, at det er noget for mig
  • Jeg kan nok ikke finde ud af det
  • Det er ikke sikkert, at det her duer for mig
  • Du kan garanteret ikke hjælpe sådan en som mig 
  • Jeg er bare ikke sådan en, der kan sådan noget her

Jeff Walkers smarte "4 levels of disbelief"

Jeg havde fornyligt fornøjelsen af at deltage i en kæmpestor konference i Toronto, hvor emnet var Medlemsklubber. På konferencen fik vi den fantastiske overraskelse, at Jeff Walker var gæstetaler.

Hvis du ikke kender Jeff Walker, så er han "opfinderen" af The Launch Formula, som stadig anses for at være biblen for, hvordan man lancerer produkter. 

Ifølge Jeff Walker er der 4 niveauer af indvendinger, du er nødt til at forholde dig til:

  1. De tror ikke på dig
  2. De tror ikke på det, du tilbyder
  3. De tror ikke, at du kan lære dem det, du tilbyder
  4. De tror ikke, at det vil virke for dem

Det der er vigtigt her, det er, at de fleste af os er tilbøjelige til at koncentrere os rigtig meget om de første 3. Det er her, vi er på hjemmebane, og kan demonstrere al vores viden.

Den 4. indvending kræver, at vi bygger noget personlig udvikling ind i vores tilbud.

Måden Jeff Walker foreslår, at du gør det på er sådan her:

Du skal have en større vision for, hvad deres fremtid kan bringe, end de selv har

Det han mener er, at du skal tegne et billede af, hvordan deres verden kan se ud, hvis de handler. Og hvordan den vil se ud, hvis de ikke handler. Og bemærk, at der ikke er tale om, at du skal skræmme dine kunder ind i at købe. Men du skal ægte og ærligt tegne et billede af, hvordan du kan hjælpe dem.

Måden du kan gøre det på er ved at skrive ned for dig selv først: Hvis jeg kunne svinge en tryllestav, hvordan ville jeg så løse mine kunders problemer, så de kan opnå det, de drømmer om?

For husk, dit tilbud handler i bund og grund ikke om det, du sælger, men om den transformation din ydelse eller dit produkt medfører.

 Det er derfor, at det er så 100% essentielt, at du kender din målgruppe ind og ud.

Hvordan bruger du indvendingerne?

Alle de her indvendinger skal du bruge alle mulige steder

  • Du kan addressere dem i et Facebook live - en for en
  • Du kan holde et webinar om de af dem, der virkelig fylder (f.eks. Jeg tror ikke sådan en som mig kan sådan noget...)
  • Du kan lave freebies (Eks: De 5 hyppigste fordomme, der forhindrer dig i at få succes med X)
  • Du kan bruge dem i din salgstekster - tilføj en "ofte stillede spørgsmål" sektion nederst på siden, hvor du går løs på hver enkelt indvending
Indvendinger - OH86

Spørgsmålet er så: Kender du din målgruppe godt nok?

Hvis ikke kan jeg varmt anbefale dig, at du holder godt øje med Medlemsklubben Bliv en Online Haj. Jeg har en grundig gennemgang der af, hvordan du kommer helt ind under huden på din målgruppe, så du kender de her indvendinger.

Og Medlemsklubben Bliv en Online Haj er lige på trapperne til at åbne for nye medlemmer, hvis du vil med. Hvis du møder en venteliste, så er du for tidligt eller for sent på den, men det får du at vide på siden.

Der er nemlig kun åbent for dørene fra mandag den 16. september kl 8 til torsdag den 19. september kl 22.

Tag dig selv og din virksomhed alvorligt

Skal 2020 være det år, hvor du for alvor får knækket koden til at få mere gang i din virksomhed?

I webinaret her hjælper jeg dig med at gå fra at du gætter dig frem til at du bevidst planlægger din succes. Webinaret er blevet afholdt, men du har mulighed for at se optagelsen her:

Sådan planlægger du din succes i 2020

Jeg vil som altid super gerne høre fra dig. Du kan enten lægge en besked herunder, eller du kan finde indlægget inde i Online HajLights, min lukkede Facebookgruppe, som du er velkommen til at deltage i, hvis du ikke allerede er med der.


Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med i episoden om at bruge dine kunders indvendinger

Del gerne med dit netværk!
>