OH45 – 3 online tools der binder din virksomhed sammen

OH45 – 3 online tools der binder din virksomhed sammen

Du behøver ikke en masse online tools for at få din virksomhed til at hænge sammen. Du behøver bare de rigtige.

3 online tools, du kan få rigtig meget nytte af

Det er let at blive forblændet af en masse smarte apps og programmer. I virkeligheden handler det mere om, at du skal bruge nogle, der får din virksomhed til at hænge bedre sammen.

Jeg har valgt 3 ud, som jeg synes er super effektive.

1. og 2. online tools - Google Drev og Dropbox

Jeg har lagt de to tools sammen her, for de kan essentielt noget af det samme.

Fordelen ved at bruge enten den ene eller den anden er, at når du gemmer i skyen, så gør dig mindre sårbar, hvis din computer crasher.

Både Dropbox og Google Drev er i basisversionen gratis, og jeg bruger dem begge. Dog har jeg valgt den betalte version af Dropbox. Det vender jeg tilbage til.

3 online tools

Google drev bruger jeg til at gemme filer, jeg arbejder i aktivt på i øjeblikket, så jeg altid har adgang uanset hvilken computer, jeg bruger. Det kan man også i Dropbox, men jeg kan bedre lide Google Drev til det.

Dropbox bruger jeg som mit arkiv for både billeder og filer. Min telefon er sat op til at lægge kopier op af mine billeder, så jeg med ro i sindet kan slette dem fra telefonen, så jeg altid har plads der. Det er blandt andet derfor, at jeg har valgt den betalte version, så jeg har godt med plads.

Desuden bruger jeg Dropbox til at lægge filer ind, som jeg ønsker at dele med andre. Det kan være en optagelse af en mentor session på video, det kan være præsentationer eller andet.

3. online tool - Zapier

Zapier er et super smart tool, som du kan bruge til virkelig at kæde tingene sammen. Og til at få flere forskellige programmer til at tale sammen.

Zapier fungerer på den måde, at du giver den besked om hvilke sammenhænge, du ønsker. Zapier laver så Zaps, der udfører din kommando, når du ønsker det.

3 online tools Zapier

For eksempel så bruger jeg Simplero til alle mine kurser og online køb. TIl gengæld bruger jeg ConvertKit til mine e-mails.

Jeg vil gerne i ConvertKit have styr på, hvem på min liste, der har købt hvilke produkter. Jeg vil også gerne vide, hvis nogle af mine medlemmer af Medlemsklubben Bliv en Online Haj ikke længere er medlem. Osv.

Derfor har jeg sat Zaps op til at sætte et lille mærke, et tag, inde i ConvertKit hver gang en kunde køber, hver gang nogle melder sig ind eller ud af klubben, osv. 

Uden Zapier skulle jeg gøre alt det med håndkraft.

På samme måde skal du bruge Zapier, hvis du laver Facebook lead annoncer. Uden Zapier vil du ende med en liste over tilmeldte mails, som du så skal downloade og overføre til dit e-mail system, og det er både bøvlet og upraktisk. Med Zapier kan du med det samme automatisk få dem smidt over i dit mailsystem og sætte et eventuelt automatiseret flow i gang.

Zapier kan være lidt forvirrende at sætte op. Temaet i September måned i Medlemsklubben Bliv en Online Haj er en grundig gennemgang af, hvordan du gør. Hvis du også vil have adgang til det, så klik her.

Episoden er selvfølgelig sponseret af Medlemsklubben Bliv en Online Haj

...hvor du får hjælp til at gå fra at være en lille fisk til at blive en rigtig Online Haj. Der er sparring med andre selvstændige og masser af temaer, der hjælper dig med din markedsføring på nettet.

Månedens tema: En grundig trin for trin gennemgang af, hvordan du bruger toolet Zapier. Zapier kan bruges til at få flere forskellige programmer til at tale sammen. Plus det er super nyttigt, hvis du bruger Facebook lead annoncer.

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med i episoden om dovenskab her:

Del gerne med dit netværk!
>