Husk dine eksisterende kunder i stedet for kun at jagte nye kunder i din virksomhed

OH32 – Plej dine eksisterende kunder godt

Gør du lige så meget ud af dine eksisterende kunder, som du gør for nye kunder?

Vi er ofte tilbøjelige til at jagte nye kunder. Vi laver tilbud. Vi sender mails ud. Vi kører kampagner.

Men vi glemmer helt, at vi har en gruppe af eksisterende kunder. Og dermed også en gruppe af mennesker, der er mere tilbøjelige til at købe igen.

Hvis jeg kigger på min egen køberbase, så kan jeg se et spændende mønster. Selvfølgelig har jeg kunder, der kun har købt et enkelt produkt af mig. 

Men den største gruppe af mine eksisterende købere har købt mindst 2 (og ofte flere) produkter hos mig.

Har du undersøgt, hvordan det ser ud hos dig?

Her er nogle ideer til, hvordan du kan benytte dig af, at dine eksisterende kunder er trofaste og gerne vil købe mere fra dig:

  1. Kig på om nogen af dine produkter hænger sammen. Er det ene produkt en logisk forlængelse af noget andet, og kunne du lave et godt tilbud til køberne af det ene produkt?
  2. Kan dine produkter virke som opsalg for hinanden?
  3. Kunne du give dine eksisterende købere et endnu bedre tilbud på et produkt end det alle andre får?
  4. Husker du at være i jævnlig kontakt med dine kunder så du har ”ret” til at henvende dig med et godt tilbud?
  5. Husker du også af og til bare at gøre noget godt for dine eksisterende kunder bare for at pleje dem?

Jeg håber, episoden her er med til at inspirere dig til at tage et ekstra kig på dine eksisterende kunder. Men lad mig køre i kommentarerne - hvad gør du?


Episoden er sponseret af Medlemsklubben Bliv en Online Haj

Hvor du får hjælp til at gå fra at være en lille fisk til at blive en rigtig Online Haj. Der er sparring med andre selvstændige og masser af temaer, der hjælper dig med din markedsføring på nettet.

Andre relevante episoder:

Lyt med i episoden om hvordan du kan pleje dine eksisterende kunder

Del gerne med dit netværk!
>