Kender du din målgruppe? Lyt til podcasten og find ud af, hvorfor du bør

OH13: Kender du din målgruppe helt ned i mindste detalje?

Der er ét centralt spørgsmål enhver virksomhedsejer skal stille sig selv: Kender du din målgruppe?

Jeg oplever ofte, at jeg får lidt henholdende svar, når jeg stiller spørgsmålet. 

"Jahh, tjohhh, vi tænker, at det vi laver, jo sådan set kan gavne alle..."

Jeg kan godt følge tankegangen i hvorfor, men der er altså en alvorlig fejl i den.

Hvis du prøver at sælge til alle, så ender med at være nogenlunde ligegyldig for alle.

Det minder mig lidt om de glade start-firser (yes jeg er ikke 20 længere...), hvor DR desperat forsøgte at lave underholdningsprogrammer til hele familien.

Resultatet: Jeg husker en bovlam affære, med en glatpoleret vært, der kun ramte en lille del af målgruppen, men som ramte helt forbi for en masse andre. 

Og det kan godt være, at DR slap godt afsted med den tankegang i lang tid, fordi der simpelthen ikke var mange andre alternativer. Den går bare ikke i et moderne medielandskab.

Hvis du kender din målgruppe godt, så kan du ramme lige ind i både medieforbrug og i hjertet på dem. Hvis ikke, så vil de ganske enkelt forlade dig, fordi du ikke er relevant nok.

Gå ikke glip af nye podcast episoder

Læg din e-mail her og få besked, når der er nye episoder

Lyt med i dagens episode, hvor jeg dykker ned i spørgsmålet: Kender du din målgruppe godt nok?

Del gerne med dit netværk!
>