​AF Lise Halskov 

23. juni 2020

Online markedsføring for små fisk - kanalgrafik

​​Er din hjemmeside på hårdt arbejde for dig? Eller er den snarere en mindre belastning, du er flov over at vise frem?

Det skal du have lavet om på, for din  hjemmeside skal være din trofaste salgschef, der er på arbejde 24/7. I sidste afsnit talte jeg om, hvilke 4 fejl, jeg typisk ser, når markedsføringen halter, og hjemmesiden er en af dem. Hør her hvordan du arbejder med tingene.

​​​Er det da ikke nok, at jeg i det mindste har en hjemmeside?

​​​Det korte svar: Nej. Med mindre altså at du svømmer i kunder, for så kan en "visitkorts-hjemmeside" jo være ganske glimrende. Men jeg gætter på, at du som de fleste andre, godt kunne bruge flere kunder.

En hjemmesides største force er, at hvis den er godt skruet sammen, så er den altid på arbejde. Både når du sover, når du taler med dine kunder og når du holder ferie. Men det kræver, at du arbejder strategisk med siden.

Hvilke sider af min hjemmeside skal jeg arbejde med?

Igen er det korte svar: Dem alle. Hvordan din hjemmeside for eksempel bliver bedømt i Google, er summen af alle siderne. Det vil sige, at hvis du har ​massevis af piv-dårlige sider, så trækker det dit endelige resultat ned.

Men der er nogle helt essentielle ting, du ikke kommer uden om, hvis din ​hjemmeside skal fungere som salgskanal for dig:

1. ​Din forside skal bestå det, jeg har kaldt 6-sekunders testen. Det vil sige, at en besøgende på under 6 sekunder skal kunne danne sig et overblik over om:

  1. De forstår, hvad du laver. Det vil sige, hvad er det DU hjælper med
  2. De forstår, at det du laver er noget for dem (eller at det ikke er noget for dem)

Hvis det ikke er klart og tydeligt i toppen af din hjemmeside, så tyder al undersøgelse og erfaring på, at de går igen med det samme.

Det vil også sige, at alt for indviklede sætninger, billeder, der ikke fortæller en historie og alt for generelle vendinger er din fjende her. Jo klarere og tydeligere, du er, jo bedre. For regn ikke med, at dine besøgende har tid og tålmodighed til at sidde og udforske din hjemmeside.

2. ​Sørg nu for, at det er let at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Jeg oplever desværre ofte, at nyhedsbrevet er gemt langt væk på siden, og det er en ærgerlig fejl. Nyhedsbrevet er nemlig din chance for at fastholde dine besøgende og ovenikøbet få lov til at kontakte dem igen.

3. Alle siderne på din hjemmeside skal have et formål og en klar opfordring til handling. Skal de læse videre, tilmelde sig noget, købe? Hvis dine sider efterlader dine besøgende lidt i tvivl om det næste logiske skridt, så har du gjort det sværere for dem at blive kunder hos dig.

4. Pas nu på med at give dine besøgende alt for mange valg. Det er bedre, at du tager dem i hånden og beslutter, hvad det logiske næste skridt skal være.

Jeg kommer med mange flere detaljer i podcastafsnittet, så lyt til episoden her, for at få det hele med.

OH124 Hvordan du får din hjemmeside til at arbejde for dig

​Er din hjemmeside en effektiv sælger?

​​Hvis du også kunne tænke dig at få sparring på , om din hjemmeside er effektiv, så har jeg to forslag til dig:

1. Du kan få min personlige sparring i et af mine mentorforløb. Den nemmeste måde at finde frem til det rigtige for dig er ved at du  booker en afklarende samtale med mig​ her.

2. Du kan være så heldig, at Medlemsklubben Bliv en Online Haj er åben for nye medlemmer. En af de mange fordele mine medlemmer har er nemlig, at jeg hver måned giver live feedback på én side på hjemmesiden. Medlemsklubben er kun åben ganske få gange om året, og ellers kan du skrive dig på ventelisten.

Pssst! Vil du dele med mig, hvor du lytter til min podcast? Så post et billede af det på Instagram og tag mig i billedet - min instagram profil er @Lise_Halskov

​​Deltag i et webinar, hvor du får 5 simple (men ofte oversete) metoder til at få flere kunder i din virksomhed

5 simple metoder til at få flere kunder

​​​​Løsningen på, at du ikke har kunder nok i din business ligger desværre ikke i det næste kursus, du køber. Løsningen ligger muligvis lige for fødderne af dig. Tilmeld dig webinaret, hvor jeg giver dig nogle metoder, du kan benytte. Det koster kun en e-mail at deltage.

Jeg vil som altid super gerne høre fra dig. Du kan enten lægge en besked herunder, eller du kan finde mig på Facebook. Hvorfor ikke komme med ind i min gratis Facebookgruppe, hvor jeg deler tips og laver masser af undervisning? Du kommer med her


Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med til episoden ​om hvordan du får din hjemmside til at arbejde for dig

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>