12. juni 2020

Online markedsføring for små fisk - kanalgrafik

​Jeg har lige lyttet til en glimrende podcast episode fra Amy Porterfield, hvor hun taler om at ​gøre status i din virksomhed midt i året. Det kan jeg varmt anbefale dig at gøre. Og jeg vil i dagens podcast episode tale om, hvordan jeg foreslår, at du kan gribe det an.

​Sådan kan du gøre status midt i året

​Jeg bruger ikke helt samme metode som Amy, men der er dog nogle fællesnævnere i at gøre status. Hun kredser meget om de mål, du har sat dig, og dem kommer vi selvfølgelig ikke uden om. Men det kommer vi til.

​Allerførst vil jeg anbefale dig, at du tager tiden ud af kalenderen til at du får gjort det. Jeg er kæmpe fan af at holde den status i perioder, hvor der ikke er så travlt. Det giver en ro om ørerne, som er godt. Det er umuligt at holde status i tumult! Jeg plejer at kalde det at holde topmøde med sig selv, og det skal foregå udforstyrret.

Her er min måde at holde status på, så du måske kan blive inspireret af:

Punkt 1 i at holde status: Kig på hvordan det ser ud i din business lige nu 

Jeg plejer lige at træde et skridt tilbage og kigge på, hvad jeg egentlig har opnået siden årets start. ​

​​Her er du ude i en øvelse, der ikke vurderer, men ganske enkelt konstaterer, hvor du er. Det vil sige for eksempel:

  • Hvor mange læsere af ​nyhedsbrevet du har
  • Hvor mange pladser på dine kurser, du har solgt
  • Hvad din månedlige indtægt har været i gennemsnit
  • Hvordan du er mødt op foran dit publikum - for eksempel: Sendt nyhedsbreve hver uge, skrevet blogartikler, lavet Facebook Live, holdet webinarer, osv.

Listen over aktiviteter og resultater, giver dig et billede af tingenes tilstand lige nu.

Punkt ​2 i at holde status: ​Kig på hvad der virkede og hvad ​der ikke virkede

​I øvelsen her dykker du mere ned i de forskellige punkter fra øvelse 1. For nu skal ​du prøve at finde ud af, hvad der har virket, så ​du kan sætte gang i at gøre langt mere af det.

Måske er du en af dem, der kan være tilbøjelig til at "glemme" dine sejre? Lad mig give dig et eksempel: ​Du har lige lavet et nyt kursus og lanceret det. ​Du sælger for 15.000, og du er skuffet over, at salget ikke var 50.000.

Hvis du ikke passer på her, så kan du risikere at drage den konklusion, at det kursus er der ingen, der vil have. Men hvad nu, hvis din indsats med at sælge kurset var en anelse ustruktureret? Måske har du rent faktisk ​været en sand superhelt med det antal, du rent faktisk har solgt! Og har du oven i købet glade kunder i dit kursus, så hold fast i den succes!

Det samme gælder antal læsere på nyhedsbrevet (som du nok ved, at jeg altid fabler om!). Hvis antallet ikke er så stort, som du havde håbet, så kig lige på: Hvad har du aktivt gjort i løbet af det sidste halve år, for at få flere læsere?

Punkt 3 i at holde status: ​Kig på hvad der skal skrues op for det næste halve år

Hvis du har været grundig i øvelse nummer 2, så er du allerede godt på sporet. For nu handler det om at beslutte, hvad du skal gøre mere af nu.

Lad os tage kurset igen som eksempel​. Altså det kursus, der ikke solgte helt så godt, som du havde håbet. Hvad nu hvis du lavede en super systematisk plan for en kampagne af dit kursus igen. Over 2-3 uger laver du det gode indhold, du aktiverer din målgruppe, du underviser og giver værdi, og så giver du alt, hvad du har i dig, når du sælger.

Kig alle dine forskellige produkter og tilbyd igennem og overvej det samme: Hvad kan du gøre mere af, som har virket for dig tidligere?

Punkt 4 i at holde status: Kig på din kalender og sæt datoer på

Pas på her, at det ikke bare bliver ved de gode hensigter. For at dine gode ideer bliver til virkelighed, skal du sætte det i kalenderen. Det er der flere grunde til.

  • Når det står i din kalender, er det langt mere sansynligt, at du får det gjort. Eksisterer dine planer som "fluffy" ideer i dit hoved, så er det alt for let at skubbe dem foran dig og aldrig få dem udført
  • Du skal sørge for, at du har luft imellem dine aktiviteter, så du ikke ender med at blive en salgsrobot, men så du også selv har tid til at trække vejret
  • Du får et overblik, så du ved, hvad der skal foregå i store træk over de næste måneder.

Lyt med på episoden her nedenfor, ​og fortæl mig, hvordan du planlægger. Gør du det på samme måde eller blev du inspireret?

Pssst! Vil du dele med mig, hvor du lytter til min podcast? Så post et billede af det på Instagram og tag mig i billedet - min instagram profil er @Lise_Halskov

OH122 Tid til at gøre status

Følg med i en ny serie på YouTube, hvor du får masser af tips til #livetsomselvstændig

#livetsomselvstændig serien på YouTube

I en ny serie på YouTube, giver jeg dig masser af gode tips om alt det, der fylder, når du er selvstændig. Vi kommer omkring prissætning, salg, hjemmesider og meget andet. Kig forbi og giv gerne lidt ❤️ til videoerne. Og husk også at abonnere, så du får besked, når jeg udgiver nye afsnit.

Jeg vil som altid super gerne høre fra dig. Du kan enten lægge en besked herunder, eller du kan finde mig på Facebook. Hvorfor ikke komme med ind i min gratis Facebookgruppe, hvor jeg deler tips og laver masser af undervisning? Du kommer med her


Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med til episoden med 3 måder, du kan styrke dit salg på:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>