1. maj 2020

Online markedsføring for små fisk - kanalgrafik

Når din e-mailliste vokser, så vokser også antallet af læsere, der af den ene eller anden grund ikke er så relevante mere. Der er der flere problemer i. Derfor er det en god ide at rydde op i din e-mailliste med jævne mellemrum. Du kan også høre, hvordan det føles at slette 3.500 mennesker fra et nyhedsbrev her.

Derfor skal du rydde op i din e-mailliste

Når du har over en vis mængde læsere på din nyhedsbrevsliste, så kommer du ind i at du skal betale for dine læsere i dit e-mail system. Det giver rigtig god mening, hvis du har de rigtige på listen. Men hvis du har fået samlet de forkerte sammen, eller hvis nogle af dem ikke længere er interesseret, så er det jo skørt at betale for dem.

Der er flere måder, du kan risikere at få de forkerte på listen. For eksempel ved, at du har haft en freebie, der ikke hænger tæt sammen med det, du sælger. Det har jeg selv oplevet, og det fortæller jeg om i episoden.

Desuden giver en stor mængde af det, jeg kalder døde læsere, at du får et skævt billede af interessen for det, du skriver om. Du vil se lave åbningsrater, og det er jo desillusionerende i længden. Og du kan risikere, at nogle af dem, der ikke er interesseret lige frem anmelder dine mails som spam. Det giver endnu dårligere åbningsrater. Så det er en fordel at få dem luget ud.

Hvordan luger jeg så ud i e-maillisten?

Pas på med bare at begynde at slette med den store skovl. Det er nemlig sådan, at dit system for det første ikke er 100% præcist. Dine åbningsrater er lettere upræcise af flere grunde.

For eksempel kan læsere i Outlook se et vindue med din mail ude til højre, uden at de teknisk set åbner din mail. Dit system vil læse det som om de ikke har åbnet, mens de rent faktisk har læst med. De læsere vil vi jo helst ikke af med.

En bedre strategi er at du forsøger at aktivere de inaktive læsere på e-maillisten. Det kan du gøre på flere måder.

Du kan vælge at lave en helt lille kampagne til dem med en god grund til at blive ved med at være læsere. Fortæl at dit system ser ud til at vise, at de ikke er interesserede længere. Og giv dem så en god grund til at klikke på noget. Du kan også vælge at give dem en nem måde at afmelde sig på med det samme. Så er de ude af din liste i en fart.

Et godt tip er at få dem til at klikke på Vis billeder i din mail. Det vil nemlig vise aktivitet i dit system, og så kan du se, at de læser med. En "sneaky" måde at gøre det på, er at du gør billedet uimodståeligt at se - a la: "Se lige hvor fjollet, jeg så ud i morges" - eller "Det her syn mødte mig, da jeg mødte ind på kontoret".

Prøv dig frem, men overvej en god gammeldags gang forårsoprydning i din e-mailliste.

OH117 ryddet op i e-mailliste

Følg med i en ny serie på YouTube, hvor du får masser af tips til #livetsomselvstændig

#livetsomselvstændig serien på YouTube

I en ny serie på YouTube, giver jeg dig masser af gode tips om alt det, der fylder, når du er selvstændig. Vi kommer omkring prissætning, salg, hjemmesider og meget andet. Kig forbi og giv gerne lidt ❤️ til videoerne. Og husk også at abonnere, så du får besked, når jeg udgiver nye afsnit.

Jeg vil som altid super gerne høre fra dig. Du kan enten lægge en besked herunder, eller du kan finde mig på Facebook. Hvorfor ikke komme med ind i min gratis Facebookgruppe, hvor jeg deler tips og laver masser af undervisning? Du kommer med her


Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med til episoden: Hvornår har du sidst ryddet op i din e-mailliste?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>