23. april 2020

Online markedsføring for små fisk - kanalgrafik

Når du vælger en business coach, der er helt rigtig for dig og din virksomhed, kan du rykke dig helt enormt i den rigtige retning. Men det gælder netop om at vælge den rigtige for dig. Så i episoden her, vil jeg give dig nogle tips til, hvordan du vælger en business coach, der opfylder dine krav.

6 overvejelser: Sådan vælger du en business coach

Der er overvejelser i at finde den helt rigtige business coach, der handler om det, du skal bede om. Men der er også overvejelser, der handler om det, du skal kigge på hos dig selv. Er dine krav realistiske? Hvordan får du det bedste samarbejde?

Den værste måde du kan gå ind i et samarbejde med en business coach på, er at I ikke er helt afklarede om, hvad du kan forvente i forløbet.

Her er de overvejelser, jeg synes du skal gøre dig, når du vælger en business coach

  1. 1
    Overvej, om det i det hele taget er en coach, du har brug for. Jeg oplever af og til, at en business coach bliver betragtet som en schweitzerkniv: En der både er SEO-ekspert, tekstforfatter, teknik-ekspert og meget andet. Og ja - de fleste business coaches kan en masse på de her områder. Men du kommer ikke ud over også at hyre for eksempel en SEO-ekspert ind, hvis det er din største udfordring. Det, du kan forvente af en business coach er, at du kan få hjælp til overblikket og de konkrete skridt, du har brug for at tage indenfor hver af de her områder. En business coach kan hjælpe dig med at samle trådene, så du på det rigtige tidspunkt hyrer de rigtige ressourcer ind. Du kan ofte få hjælp til enkelte tekster, generelle tips til SEO, osv, men som sagt er det sjældent, at én business coach er ekspert i alting.
  2. 2
    Bed om en samtale før du booker en business coach. For mig er det helt afgørende, at der er en mulighed for at tale med den business coach, du overvejer at hyre. I skal så at sige tale samme sprog, så du ikke indleder et samarbejde, der ikke passer til dit temperament. Jeg arbejder altid med, at man kan booke en afklarende samtale med mig, før et køb af en af mine mentorpakker. Det gør jeg 1) for at afklare, om jeg er den rigtige til at hjælpe min potentielle kunde videre, 2) for at vi er enige om, hvad der kan forventes i forløbet, og 3) for at sikre, at vi taler samme sprog
  3. 3
    Lav lidt research i forvejen. Gå på jagt på nettet og find frem til, hvad din kommende business coach er for en fisk. Det er ofte allerede i det gratis indhold rundt omkring, hvor du kan finde frem til, om denne her person er den rigtige for dig. Hvis du for eksempel allerede i løbet af et webinar, en podcast episode eller andet er en anelse irriteret, så ved du, at det ikke bliver det rigtige for dig. Og omvendt - hvis du er helt med på det indtryk du får, så tegner det godt. Kig også på udtalelser rundt omkring. Det kan også give dig et godt indtryk.
  4. 4
    Er det klart og tydeligt, hvordan det foregår. Det er vigtigt, både for dig og din kommende business coach, at du er helt klar over, hvordan forløbet former sig. Hvor ofte er det tanken, I skal mødes, skal du selv booke tiden, osv. Sørg for, at du er helt med på det, før du vælger din business coach, for ellers kan der opstå en masse misforståelser.
  5. 5
    Find én der er et stykke længere fremme end dig selv. Kig lidt på hvor din business coach er i hans eller hendes rejse i forhold til din egen. Hvis I er mere eller mindre det samme sted, så kan det være svært at rykke på de ting, du har brug for. Jeg har selv haft allermest fornøjelse af at arbejde med dem, der lige er 2 hestehoveder længere fremme, end jeg selv er, og det kan jeg varmt anbefale.
  6. 6
    Vær klar til at smøge ærmerne op. Det her punkt handler om, at du skal være indstillet på, at selv den dygtigste business coach ikke kan bære dig i mål. De bedste resultater ser jeg hos dem, der selv giver den gas. Det er vigtigt, at du tager ansvar for din egen virksomhed, for en coach kan guide dig, men det er i sidste ende dig, der skal tegne din virksomhed. Men er du klar til det, så kan du skabe kvantespring fremad i din virksomhed.

Hvis du skulle få lyst til at tage en afklarende samtale med mig for at se, om jeg måske skal være din business coach, så kan du selv booke en tid i min kalender her.

OH116 Sådan vælger du en business coach

Lige nu har du mulighed for at få knækket koden til din markedsføring online. Og det koster dig kun en e-mail at deltage.

Workbook Knæk koden ipad

❤️  I workshoppen får du alle brikkerne til at finde frem til, hvad der gør, at din markedsføring ikke helt har givet dig de resultater, du har håbet på. Jeg kan garantere dig for, at du går fra træningen fyldt med inspiration til, hvad du skal arbejde (mere) med. Jeg afholder den populære workshop inde i min lukkede Facebookgruppe, og vi starter med første træning fredag den 23. oktober kl 10.

Jeg vil som altid super gerne høre fra dig. Du kan enten lægge en besked herunder, eller du kan finde mig på Facebook. Hvorfor ikke komme med ind i min gratis Facebookgruppe, hvor jeg deler tips og laver masser af undervisning? Du kommer med her


Vil du hjælpe mig med med at få endnu flere lyttere?

Jeg blive stjerneglad, hvis du vil hjælpe mig med at få flere lyttere, og det kan du gøre på flere måder:

  • Abonnere på podcasten på iTunes, Stitcher, Spotify eller hvor du nu lytter med
  • Giv mig 5 stjerner og skrive en anmeldelse, for så er der endnu flere, der kan finde frem til podcasten
  • Evt dele podcasten f.eks. på Facebook, hvis du har lyst til det

Af hjertet tak! ❤️

Andre nyttige links til tidligere podcast episoder:

Lyt med til episoden: Sådan vælger du en business coach

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>